[fa icon="calendar'] 22.3.2016 10:59 / kirjoittaja Liina Nelimarkka

 Markkinointi_mittarit_Liina_Nelimarkka.jpg

Viestinnän mittaaminen on haastava laji. Mitattavien tavoitteiden määrittely ja viestinnän mittausprosessin kytkeminen kohti koko organisaation tavoitemittareita ovatkin työsarkana monen viestinnän päättäjän pöydällä (tämä ja muita kiinnostavia tutkimustuloksia käy ilmi ProCom ry:n kanssa tekemästämme Viestinnän mittaamisen tila suomalaisissa organisaatioissa -tutkimuksesta).

Uusi oppaamme tarttuu tähän mittarien määrittelyn teemaan. Haluamme antaa ajatuksia ja vinkkejä siihen, miten saat valittua omalle organisaatiollesi sopivia viestinnän mittareita. 

Kaikki lähtee tavoitteista! Määrittelemällä viestinnälle tavoitteet ja sitä kautta mittaamalla oikeita asioita ja vaikutusta pystyt osoittamaan viestinnän arvon organisaation toimintaan ja tuloksiin. Mitä et mittaa, sitä et voi johtaa! Tästä syystä mittaamista kannattaa hahmottaa sillä tasolla, missä suhteessa mittaat viestinnän tuotoksia, vaikutuksia ja lopputuloksia. 

Ota opas inspiraatioksi aloittaa oma mittarityösi! Saat oppaan ladattua veloituksetta tästä alta: 

New Call-to-action

Kuva: Liina Nelimarkka

Aiheet: mediaviestintä, viestinnän mittaaminen

Liina Nelimarkka

Kirjoittaja Liina Nelimarkka

Liina Nelimarkka on STT:n markkinointipäällikkö ja tämän blogin päätoimittaja.

Tilaa kirjoitukset sähköpostiisi:

New Call-to-action

Viimeisimmät kirjoitukset