22.3.2018 9:43

Matka kuvien ytimeen: semiotiikka ja kuvallisen merkityksen rakentuminen

Visuaalisten merkitysten rakentuminen on monen osa-alueen summa. Ymmärtäessäsi kuvien kieltä ja sanatonta symboliikkaa voit rakentaa ja ylläpitää niiden avulla organisaatiosi arvoja tukevia mielikuvia ja viestejä.

Lue Lisää
7.3.2018 10:00

Millainen kuva tiedotteeseen, kun  tavoitteena on saada se julki mediassa?

Tiedotteessa olevan kuvan tavoite on usein se, että se menisi jutun mukana läpi journalistisessa mediassa. Journalistista näkyvyyttä tavoitellessa vaatimukset ja lähtökohdat kuvalle ovat osin erilaiset kuin niille kuville, joita organisaatiot muussa viestinnässään ja markkinoinnissaan käyttävät.

Lue Lisää
7.2.2018 10:06

Visuaalinen viestintä: eettinen kuvankäyttö

Miten viestiä kuvilla tasa-arvoisesti ja monimuotoisesti? Monimuotoisuus on ollut osa yhteiskuntaamme aina ja viime aikoina se on yhä enemmän noussut suuren yleisön tietoisuuteen. Tästä huolimatta monimuotoisuuden näkyvyys suomalaisen median, yritysten ja organisaatioiden visuaalisessa viestinnässä on edelleen melko harvinaista.

Lue Lisää
15.12.2017 11:39

Visuaalinen viestintä: miten grafiikka auttaa viestin perillemenossa? STT:n uutisgraafikon vinkit

STT:n uutisgraafikko Maija Korpinen tietää tismalleen, millainen grafiikka toimii mediassa. Ota onkeesi Maijan vinkit ja toiveet, kun mietit omaa visuaalista viestintääsi.

Lue Lisää
26.10.2017 12:42

10 vinkkiä esityksen kuvittamiseen

Viestintäosaston lisäksi moni muukin organisaatiossa tuottaa viestinnällista materiaalia. STT:n talousjohtajana teen säännöllisesti esityksiä esimerkiksi johtoryhmälle, hallitukselle ja liiketoimintaryhmälle.

Lue Lisää
3.10.2017 10:39

Visuaalisuus viestinnän suunnittelussa

Ota visuaalisuus kiinteäksi osaksi strategista viestinnän suunnitteluasi. Valjasta kuvat tukemaan viestinnän tavoitteiden saavuttamista. 

Lue Lisää
5.9.2017 16:02

Visuaalinen viestintä: Mitä käyttämäsi kuvat viestivät organisaatiostasi?


Visuaaliset elementit ovat yhä tärkeämmässä roolissa strategisessa viestinnässä. Samalla visuaalinen viestintä voi kuitenkin tekstin voimaan tottuneelle viestijälle tuntua vieraalta. Ammattimaiset kuvat ovat tässä maailmassa oma haasteensa, sillä viestijöiden osaaminen ei tutkimuksen mukaan ole vahvimmillaan tällä alueella (ks. European Communications Monitor 2017 -tutkimustulokset, joita käsittelimme Viestinnän trendit 2017: visuaalinen viestintä -bloggauksessamme). 

Mitä viestijän kannattaa tässä ainakin ottaa huomioon? 

Lue Lisää
8.8.2017 14:54

Miten herättää median kiinnostus - kuvatoimituksen näkökulma

Miten herättää median kiinnostus? Lue tästä STT:n uutiskuvatoimituksen päällikön Panu Tuunalan vinkit!

Lue Lisää
4.7.2017 15:57

Viestinnän trendit 2017: Visuaalinen viestintä

Visuaalisuus tulee olemaan yhä tärkeämmässä roolissa strategisessa viestinnässä. Tämä käy ilmi laajasta, vuosittaisesta European Communication Monitor 2017 -kyselystä. 

Lue Lisää
2.3.2017 11:51

Vinkit kuvituskuvan valintaan

Hyvä kuva tukee viestin läpimenoa ja herättää huomion. Väite on helppo kuitata todeksi, mutta mistä ja miten sitä hyvää kuvituskuvaa sitten lähtisi hakemaan? Oletko joskus jättänyt käyttämättä kuvaa vain siksi, että sopivan kuvituskuvan löytäminen tuntuu hankalalta? Tässä muutamia vinkkejä siihen, miltä pohjalta valita kuva esimerkiksi verkkosivuille, blogiin, tiedotteeseen tai presentaatioon. 

Lue Lisää

Tilaa kirjoitukset sähköpostiisi:

Tunne mediaympäristösi

Viimeisimmät kirjoitukset