Sisältöjen suunnitteluun ja ajoittamiseen tarkoitettu STT Pro on vuodessa lunastanut paikkansa journalistien ja viestinnän ammattilaisten päivittäisenä työvälineenä. Mutta mikä tekee STT Prosta uniikin? Kuinka usein palvelua päivitetään? Voiko asiakas itse syöttää tapahtuman STT Prohon? Näihin ja moniin muihin STT Prosta esitettyihin kysymyksiin löydät vastaukset tästä tekstistä.
Lue LisääSTT Pro – Usein kysytyt kysymykset
[UUSI OPAS] Ennakoiva mediaviestintä
Mitä keinoja on nähdä tulevaa uutisympäristöä etukäteen ja suunnitella omaa viestintäänsä sen pohjalta? Miten mediaviestinnästä tulee ennakoivaa? Paneudumme uusimmassa julkaisussamme näihin kysymyksiin hyvin käytännönläheisesti.
Lue LisääSTT Pro strategisena työkaluna – Case VR
VR:n viestinnän haasteena on tasapainoilu päivittäisen median palvelun sekä oman proaktiivisen viestinnän välillä. Miten VR:n viestinnässä tehdään strategista viestintää?
Lue LisääMitä toimittaja toivoo viestijältä?
Visuaalisuus viestinnän suunnittelussa
Ota visuaalisuus kiinteäksi osaksi strategista viestinnän suunnitteluasi. Valjasta kuvat tukemaan viestinnän tavoitteiden saavuttamista.
Lue LisääKiireisten toimittajien saaminen tiedotustilaisuuteen voi tuntua toivottomalta. Tapahtumajärjestäjän ensimmäinen huoli on, tuliko kutsu edes huomioiduksi. Kyllä tuli! Vaikka STT:lle saapuu useita satoja sähköposteja päivittäin, kaikki viestit luetaan. Tapahtumajärjestäjän kannalta ei kuitenkaan riitä, että kutsu tulee luetuksi. Tiedotustilaisuuteen toivotaan myös osallistujia. Miten siinä onnistutaan?
Lue LisääVisuaaliset elementit ovat yhä tärkeämmässä roolissa strategisessa viestinnässä. Samalla visuaalinen viestintä voi kuitenkin tekstin voimaan tottuneelle viestijälle tuntua vieraalta. Ammattimaiset kuvat ovat tässä maailmassa oma haasteensa, sillä viestijöiden osaaminen ei tutkimuksen mukaan ole vahvimmillaan tällä alueella (ks. European Communications Monitor 2017 -tutkimustulokset, joita käsittelimme Viestinnän trendit 2017: visuaalinen viestintä -bloggauksessamme).
Mitä viestijän kannattaa tässä ainakin ottaa huomioon?
Lue LisääMediamaiseman ennakointi ja ajatusjohtajuuden rakentaminen
Johdon ja omien asiantuntijoiden näkyvyys on olennaista, kun rakennetaan organisaation asiantuntijaprofiilia tai ajatusjohtajuutta.
Lue LisääViestinnän strateginen suunnittelu ja ajoittaminen kannattaa, jotta viestintä ei jää ainoastaan hektisen 24/7 päivystämisen ja reagoimisen varaan.
Viestinnän tavoitteiden kannalta tärkeiden tiedotteiden, tapahtumien ja viestien ajoitusta kannattaa suunnitella siten, että ne osuvat mediaympäristössä sopivaan saumaan ja saavat siinä imussa näkyvyyttä. Sen mukaan, millaisia uutispäiviä ja millaista julkisuutta mediassa ja sitä kautta myös sosiaalisessa mediassa näyttäisi olevan tulossa.
Lue Lisää3 +1 vinkkiä tiedotteen ajoittamiseen
Miten ajoittaa tiedote, tapahtuma tai muu viestinnällinen toimenpide? Tulevaisuutta ei varmuudella käy ennustaminen, mutta tulevaisuuden suunnitelmat voivat olla tiedossa. Ainakin, kun puhumme median uutissuunnittelusta. On paljon sellaista tapahtuma- ja suunnittelutietoa, jonka perusteella uutisaiheet ja toimittajien työvuorot kiinnitetään jo edeltävinä päivinä.
Lue Lisää