29.5.2018 10:21

Vaasan Sähkö taitaa viestinnän – tavoitteena markkinaosuuden kasvattaminen

Ei pitäisi kenenkään mennä aliarvioimaan pohjalaisten intohimoja. Itsekin Vaasassa vuosia sitten asuneena tulin yllätetyksi vierailullani Vaasan Sähköllä. Sellainen tunteen palo on vaasalaisilla energiaan, että muu Suomi voi olla hyvästä syystä varuillaan. Suomen vaasalaisinta sähköä käyttää nykyään myös tuttavani Vantaalla. Yhtiön tavoitteena onkin kasvattaa markkinaosuutta edelleen.

Lue Lisää
8.5.2018 15:48

Linnanmäki tekee ammattimaista viestintää taikapölyllä kuorrutettuna

Suomessa lienee vain yksi organisaatio, jossa ammattimaista viestintää tehdään hupitwist-otteella ja taikapölyllä kuorrutettuna. Alaisia kutsutaan hupimestareiksi ja toimittajat pistetään pyörimään.

Markkinointiviestintäjohtaja Rilla Engblom vetää Linnanmäen viestintää hymy herkässä ja vuosikello viritettynä. 

Lue Lisää
2.5.2018 10:52

Ajoituksen merkitys korostuu mediaviestinnässä

Päätösten onnistuminen riippuu suuresti ajoituksesta. Asiakkaamme kysyvät usein tiimiltämme STT Viestintäpalveluissa, mikä on kaikista paras hetki lehdistötiedotteen julkaisemiseen. 

Lue Lisää
2.3.2018 14:36

STT Pro – Usein kysytyt kysymykset

Sisältöjen suunnitteluun ja ajoittamiseen tarkoitettu STT Pro  on vuodessa lunastanut paikkansa journalistien ja viestinnän ammattilaisten päivittäisenä työvälineenä. Mutta mikä tekee STT Prosta uniikin? Kuinka usein palvelua päivitetään? Voiko asiakas itse syöttää tapahtuman STT Prohon? Näihin ja moniin muihin STT Prosta esitettyihin kysymyksiin löydät vastaukset tästä tekstistä. 

Lue Lisää
7.12.2017 17:05

[UUSI OPAS] Ennakoiva mediaviestintä

Mitä keinoja on nähdä tulevaa uutisympäristöä etukäteen ja suunnitella omaa viestintäänsä sen pohjalta? Miten mediaviestinnästä tulee ennakoivaa? Paneudumme uusimmassa julkaisussamme näihin kysymyksiin hyvin käytännönläheisesti.

Lue Lisää
10.11.2017 15:41

STT Pro strategisena työkaluna – Case VR

VR:n viestinnän haasteena on tasapainoilu päivittäisen median palvelun sekä oman proaktiivisen viestinnän välillä. Miten VR:n viestinnässä tehdään strategista viestintää? 

Lue Lisää
16.10.2017 10:26

Mitä toimittaja toivoo viestijältä?

STT:n 24H toimituksen esimies Laura Kolu arvostaa viestijää, joka on tasapuolinen, tavoitettavissa ja avoin. 

Mitä tarkempia toiveita toimittajalla viestijöiden suuntaan on? Tässä blogitekstissä esiteltävät Laura Kolun nostamat näkökulmat kannattaa laittaa korvan taakse!  

Lue Lisää
3.10.2017 10:39

Visuaalisuus viestinnän suunnittelussa

Ota visuaalisuus kiinteäksi osaksi strategista viestinnän suunnitteluasi. Valjasta kuvat tukemaan viestinnän tavoitteiden saavuttamista. 

Lue Lisää
11.9.2017 14:09

Tiedotustilaisuuden ajoittaminen: vältä ruuhkat + 3 muuta vinkkiä

Kiireisten toimittajien saaminen tiedotustilaisuuteen voi tuntua toivottomalta. Tapahtumajärjestäjän ensimmäinen huoli on, tuliko kutsu edes huomioiduksi. Kyllä tuli! Vaikka STT:lle saapuu useita satoja sähköposteja päivittäin, kaikki viestit luetaan. Tapahtumajärjestäjän kannalta ei kuitenkaan riitä, että kutsu tulee luetuksi. Tiedotustilaisuuteen toivotaan myös osallistujia. Miten siinä onnistutaan?

Lue Lisää
5.9.2017 16:02

Visuaalinen viestintä: Mitä käyttämäsi kuvat viestivät organisaatiostasi?


Visuaaliset elementit ovat yhä tärkeämmässä roolissa strategisessa viestinnässä. Samalla visuaalinen viestintä voi kuitenkin tekstin voimaan tottuneelle viestijälle tuntua vieraalta. Ammattimaiset kuvat ovat tässä maailmassa oma haasteensa, sillä viestijöiden osaaminen ei tutkimuksen mukaan ole vahvimmillaan tällä alueella (ks. European Communications Monitor 2017 -tutkimustulokset, joita käsittelimme Viestinnän trendit 2017: visuaalinen viestintä -bloggauksessamme). 

Mitä viestijän kannattaa tässä ainakin ottaa huomioon? 

Lue Lisää

Tilaa kirjoitukset sähköpostiisi:

New Call-to-action

Viimeisimmät kirjoitukset