20.2.2019 7:15

Ruuhkasta läpi: Muovipilleistä luopuminen nosti Hesburgerin huulille uutenavuotena

Ravintolatyöntekijä vie ateriat pöytään Raision Hesburgerissa. (Kuva: Lehtikuva/Hesburger).

Tässä juttusarjassa nostamme esille STT Viestintäpalvelujen onnistumisia medianäkyvyydessä. Kerromme laajasti levinneistä lehdistötiedotteista ja ilmiöistä, jotka ovat saaneet poikkeuksellisen paljon ansaittua mediaa.

Hesburger julkaisi uudenvuodenaattona lehdistötiedotteen, jossa se kertoi luopuvansa muovipilleistä ja siirtyvänsä kartonkipilleihin kuluvan vuoden aikana.

Lue Lisää
9.1.2019 11:52

Uusi vuosi, uudet ennusteet - vaikuta ennusteiden laatuun viestinnällä

Kuva: Lehtikuva / Markku Ulander

On vaikeaa kuvitella uutisia ilman ennusteita. Uteliaisuuttani ryhdyin selvittämään, millainen merkitys mm. erilaisten yritysten, politiikan ja tutkimuslaitosten tuottamilla ennusteilla on uutistoimitukselle ja sen asiakasmedioille. Mediajulkisuuden asiantuntija tarjoaa liiketaloudellista näkökulmaa: Ennusteiden laatuun – ja ehkä koko organisaation tulokseen – on mahdollista vaikuttaa oikein toteutetulla viestinnällä ja säännöllisellä mediajulkisuuden analysoinnilla.

Lue Lisää
29.1.2018 15:02

Tiedote, miten sinua luetaan verkossa? STT Info -dataa 2017 

Tiedotteilla on verkossa suuri ja kasvava määrä lukijoita. Tiedotesivusto www.sttinfo.fi :llä oli 918 673 käyttäjää vuonna 2017 (+84 % verrattuna vuoteen 2016) ja 1 827 866 sivukatseluita (+ 81 %). Lähde: STT Info -sivuston Google Analytics -datasta ajalta 1.1.2017 - 31.12.2017, vertailudata 1.1.2016 - 31.12.2016. 

Lue Lisää
14.11.2017 12:40

Tiedotteet kiinnostavat! STT Infon kävijämäärä kasvussa

STT Info -sivustolla oli lokakuussa ennätysmäärä verkkokävijöitä. Tiedotteet kiinnostavat! Luetuimmilla tiedotteilla oli useampi tuhat lukijaa. 

Lue Lisää
16.3.2017 9:36

Viestinnän mittaaminen 2017

Tutkimme yhdessä ProCom ry:n ja Retrieverin kanssa viestinnän mittaamisen tilaa Suomessa. Tutkimus toteutettiin tammikuussa 2017 ja siihen vastasi 120 viestinnän päättäjää. 

Lue Lisää
8.2.2017 14:05

3 vinkkiä tiedoteanalytiikkaan

Tiedoteanalytiikka - mitä se tarkoittaa ja miten päästä alkuun?

Mediaseurannalla voi mitata tiedotteen läpimenoa journalistisessa mediassa, mutta sitä ei kannata pitää ainoana mittarina siinä, miten tiedote saa näkyvyyttä. Hyvät ja tehokkaiden jakelukanavien kautta julkaistut tiedotteet keräävät lukijoita myös suoraan, kun tiedote leviää sellaisenaan verkossa ja sosiaalisessa mediassa. Miten mitata tätä näkyvyyttä? 

Lue Lisää
23.8.2016 12:24

Mediaseurannan haasteet: liikaa erillisiä työkaluja

Mitä enemmän erillisiä työkaluja ja mitä hajanaisempaa seuranta on, sitä hankalammalta viestinnän strategisten tavoitteiden mittaaminen voi tuntua. 

Lue Lisää
6.6.2016 14:17

Julkisuusanalyysi: tavoitteista tuloksiin

Pidimme 31.5.2016 webinaarin aiheesta julkisuusanalyysi viestinnän mittarina. Nostin tähän blogitekstiin lyhyesti muutamaan webinaarissa käsiteltävän aiheen. 

Suosittelen, että tämän blogin luettuasi katsot vielä webinaaritallenteen: alla olevat aiheet muuttuvat siinä konkretiaksi, kun niitä käydään case-esimerkin eli Liikenteen turvallisuusvirasto Trafin julkisuusanalyysin tulosten kautta läpi. 

Lue Lisää
25.5.2016 16:56

Julkisuusanalyysi viestinnän mittarina

Hyvin tehdyllä julkisuusanalyysillä pystyt osoittamaan viestinnän vaikutuksen. Mittaustulokset kertovat julkisuuskuvan nykytilasta ja paljastavat sekä viestinnän onnistumiset että mahdolliset kehityskohteet. Tulosten pohjalta voit tehdä perusteltuja päätöksiä siitä, mihin suuntaan ja miten lähteä julkisuuskuvaa kehittämään. 

Lue Lisää
18.5.2016 12:49

Julkisuusanalyysi tuo tehokkuutta viestinnän mittaamiseen

Viestinnän mittaaminen koetaan liike-elämässä yhä tärkeämmäksi, mutta oikeiden mittareiden ja välineiden valitseminen voi osoittautua varsin hankalaksi. Julkisuusanalyysi on vain yksi viestinnän mittaamisen keino – mutta erinomainen sellainen. Harvassa organisaatiossa ehditään tehdä säännöllisesti laajaa ja systemaattista katsausta omaan julkisuuteen, toimialaan tai kilpailijoihin. Ulkopuolinen julkisuusanalyysi antaa puolueettoman katsauksen oman viestinnän tilaan.

Lue Lisää