14.11.2017 12:40

Tiedotteet kiinnostavat! STT Infon kävijämäärä kasvussa

STT Info -sivustolla oli lokakuussa ennätysmäärä verkkokävijöitä. Tiedotteet kiinnostavat! Luetuimmilla tiedotteilla oli useampi tuhat lukijaa. 

Lue Lisää
3.11.2017 10:56

Miten herättää median kiinnostus? Ymmärrä uutistyön logiikka!

 

Miten herättää median kiinnostus? Ymmärrä uutistyön logiikka, tee systemaattista viestintää ja ole tavoitettavissa. 

Lue Lisää
16.10.2017 10:26

Mitä toimittaja toivoo viestijältä?

STT:n 24H toimituksen esimies Laura Kolu arvostaa viestijää, joka on tasapuolinen, tavoitettavissa ja avoin. 

Mitä tarkempia toiveita toimittajalla viestijöiden suuntaan on? Tässä blogitekstissä esiteltävät Laura Kolun nostamat näkökulmat kannattaa laittaa korvan taakse!  

Lue Lisää
8.6.2017 12:02

Tavoitteena monikanavainen näkyvyys

Yhtenä viestinnän tavoitteena on usein näkyvyys. Monet viestijät tavoittelevat samanaikaisesti näkyvyyttä sekä journalistisessa mediassa että sosiaalisessa mediassa, unohtamatta hakukoneita. 

Lue Lisää
30.3.2017 10:16

Tiedote nosti halpataksit ykköspuheenaiheeksi

Digitaalisia liikkumispalveluita kehittävä startup-yritys Tuup onnistui vetävällä tiedotteellaan nousemaan päivän ykköspuheenaiheeksi mediassa.  STT Infon kautta 23.3.2017 jaeltu tiedote uudesta Kyyti-halpataksipalvelusta noteerattiin mm. Helsingin Sanomissa, Kauppalehdessä, Iltalehdessä ja STT:ssä. 

Lue Lisää
27.2.2017 9:45

Tiedotteella valtakunnalliseksi uutiseksi

Hyvä tiedote pysäyttää, herättää kiinnostuksen ja nousee jopa uutiseksi. Espoolainen Rivender osoitti, että startup-yritys voi hyvin laaditun tiedotteen avulla saada laajasti mediajulkisuutta. Rivenderin tiedote ”Pelastaako automaattinen ruokakauppa maaseudun ja lähiöiden myymälät?” nousi helmikuussa uutiseksi niin valtakunnallisissa kuin paikallisissakin viestimissä (mm. mtv.fi, tivi). 

Lue Lisää
8.2.2017 14:05

3 vinkkiä tiedoteanalytiikkaan

Tiedoteanalytiikka - mitä se tarkoittaa ja miten päästä alkuun?

Mediaseurannalla voi mitata tiedotteen läpimenoa journalistisessa mediassa, mutta sitä ei kannata pitää ainoana mittarina siinä, miten tiedote saa näkyvyyttä. Hyvät ja tehokkaiden jakelukanavien kautta julkaistut tiedotteet keräävät lukijoita myös suoraan, kun tiedote leviää sellaisenaan verkossa ja sosiaalisessa mediassa. Miten mitata tätä näkyvyyttä? 

Lue Lisää
1.2.2017 12:38

Hyvä tiedote, case Helsingin yliopisto

Minkälainen tiedote oli luetuimpia vuoden 2016 STT Infon kautta julkaistuja tiedotteita?

Lue Lisää
10.1.2017 9:47

Viestinnän suunnittelu: ennakoi ja vaikuta!

Nopea reagointi, tilanteessa eläminen ja viestinnällisiin mahdollisuuksiin tarttuminen helpottuu, kun viestinnän tavoite on mietittynä ja tiedottamista ohjaa tietty suunnitelmallisuus. Iso tavoite ei muutu joka kuukausi tai joka kvartaali. 

Lue Lisää
19.12.2016 14:20

[Uusi julkaisu] Tiedottamisen rooli strategisena viestinnän välineenä

Tiedottaminen on (vain) yksi kanava ja tiedote (vain) yksi viestinnän tuotos, mutta tehokas ja monikäyttöinen sellainen viestinnän keinovalikoimassa/ kokonaispaletissa, kun tähtäät kohti viestinnän strategisia tavoitteita.

Lue Lisää