29.1.2018 15:02

Tiedote, miten sinua luetaan verkossa? STT Info -dataa 2017 

Tiedotteilla on verkossa suuri ja kasvava määrä lukijoita. Tiedotesivusto www.sttinfo.fi :llä oli 918 673 käyttäjää vuonna 2017 (+84 % verrattuna vuoteen 2016) ja 1 827 866 sivukatseluita (+ 81 %). Lähde: STT Info -sivuston Google Analytics -datasta ajalta 1.1.2017 - 31.12.2017, vertailudata 1.1.2016 - 31.12.2016. 

Lue Lisää
11.5.2017 11:20

Viestijä: kohtaa toimittaja myös somessa

 

Sosiaalinen media, erityisesti Twitter on noussut keskeiseksi tiedonhankintakanavaksi toimituksissa. Juttuaiheiden lisäksi Twitteristä etsitään uusia näkökulmia ja sopivia haastateltavia. Samaan aikaan moni tiedottaja harmittelee, kun toimittajien huomion saaminen on yhä vaikeampaa. Tuntemalla toimittajien työskentelytavat, oman viestin läpimeno helpottuu.

Lue Lisää
1.2.2017 12:38

Hyvä tiedote, case Helsingin yliopisto

Minkälainen tiedote oli luetuimpia vuoden 2016 STT Infon kautta julkaistuja tiedotteita?

Lue Lisää
27.1.2017 12:11

Tiedote somessa = toimii

Mihin tiedote pystyy somessa? 

Tiedotetta ei kannata nähdä ainoastaan medialle kohdennettavana viestinnän keinona.  Hyvä tiedote pystyy myös sellaisenaan, omana juttunaan, saamaan sosiaalisessa mediassa näkyvyyttä ja tavoittamaan organisaatiosi eri sidosryhmiä suoraan.

Lue Lisää
22.11.2016 9:55

Tiedote vai some? Pitääkö valita jompikumpi?

Viestinnän keinovalikoimassa on nykyään paljon vaihtoehtoisia välineitä ja kanavia. Hyvä niin! Pelkästään tällä perusteella ei tiedottamista kuitenkaan kannata tyrmätä tai lopettaa. Kannattaa vääntää itselleen rautalangasta, miten eri keinot ja kanavat nivoutuvat toisiinsa.

Lue Lisää
10.11.2015 10:44

Twitter osana mediaviestintää - toimittajan 7 vinkkiä

Sosiaalinen media on tullut toimittajien arkeen jäädäkseen. Twitter-käyttäjänimet vilahtelevat toimittajien nimien yhteydessä TV-uutisia myöten.

"Toimittaja ei voi enää tehdä työtään ilman somea, sillä sen käyttö on jo niin pitkälle iskostunut uutistoimituksen rutiineihin", kertoo Vilja Vehkaoja, uutistoimittaja ja tuotteista vastaava varaesimies STT:n 24H-toimituksesta. 

Lue Lisää
12.3.2015 14:59

Sosiaalisen median seuranta nappaa nousevat some-ilmiöt

Miten hyvin olet perillä siitä, mitä sosiaalisessa mediassa parhaillaan kytee?

Moni viestijä seuraa huolella omaa alaansa, brändiään sekä kilpailijoitaan. Mutta sosiaalisessa mediassa voi aivan tyhjästä nousta ilmiö, jota ei itse osannut ennustaa, ja siksi sitä ei osannut edes etsiä. Ilmiö voi kuitenkin olennaisesti liittyä omaan alaan – tai se voi olla tilaisuus osallistua ja vaikuttaa viemällä keskustelua haluamaansa suuntaan.

Lue Lisää

Tilaa kirjoitukset sähköpostiisi:

Tunne mediaympäristösi

Viimeisimmät kirjoitukset