20.7.2019 8:08

Aamiaisminglen lisukkeena vinkkejä viestintään

Oletko sinä törmännyt haasteisiin vuorovaikutuksessa median kanssa? Kyselin Retrieverin ja STT Viestintäpalveluiden yhteisessä aamiaistilaisuudessa SuomiAreenassa yhteistyökumppaneiltamme ja asiakkailtamme, mitkä asiat he viime aikoina ovat kokeneet haasteellisiksi mediasuhteiden ylläpitämisessä. Liekö kesäloma tehnyt tehtävänsä, mutta viestinnän rautaiset ammattilaiset olivat kuitenkin yleensä ottaen tyytyväisiä vuorovaikutukseen median kanssa.
Varsinkin journalistitaustaisille viestijöille toimitusten tavat toimia olivat tuttuja ja asiat sujuivat. Joillakin haasteita ilmeni enemmän. Niihin tarjoamme vinkkejä Mediasuhteiden ABC-oppaassamme.

Lue Lisää
24.6.2019 9:05

Uutiset eivät lomaile – Nouseeko sinun tarinasi kesän uutisilmiöksi?


Uutismediat ja uutistoimitukset eivät lomaile. Toimitukset eivät ole kuitenkaan yhtä ruuhkaisia kesällä ja uutiskynnys on siitä syystä alhaisempi. Tiedottaminen voi olla hyvinkin palkitsevaa kesällä. Mediasuhteiden ABC-oppaassa kerromme muun muassa toimittajien kontaktoinnista, ja miten uutissuvannot kannattaa hyödyntää. Esimerkiksi sellaiset jutut, jotka muina aikoina jäävät niukasti riman alle voivat mennä hyvinkin läpi. Toimituksissa on tilaa.

Lue Lisää
17.6.2019 13:58

Kolme tärkeintä asiaa Pörssiyhtiöiden media-aamu -tapahtumasta

Yli 50 hengen joukko talousviestinnän ammattilaisia kokoontui Sanomatalon auditorioon STT Viestintäpalvelujen ja uutistoimisto Startelin yhdessä järjestämään Pörssiyhtiöiden media-aamu -tilaisuuteen. Aamupäivän mittaisessa tilaisuudessa esiintyivät toimituksen edustajat niin Taloussanomilta, STT:ltä kuin Starteliltakin.

Lue Lisää
27.5.2019 11:32

Uutispäällikön vinkit viestijälle - miten voit mokata viestisi

Kuva: Irene Stachon/Lehtikuva

STT:n uutispäällikkö Mimma Lehtovaara törmää joka ikinen päivä tilanteisiin, jossa viestijä aloittaa keskustelun triviaaleilla asioilla ja kysymyksillä, jotka vain vievät toimittajan aikaa. Viestijä voi pahimmassa tapauksissa sabotoida oman viestinsä heti yhteydenoton alkumetreillä.
Tuoreesta Mediasuhteiden ABC-oppaasta luet kaikki 10 loistavaa tapaa ärsyttää toimittajaa. Lataa ilmainen opas ja paranna vuorovaikutustasi median kanssa.

Lue Lisää
17.5.2019 12:30

8 asiaa jotka pitää tietää spämmifilttereistä

Tiedotteiden tai uutiskirjeiden lähettäminen on olemukseltaan yleensä massapostittamista, vaikka se olisi miten hyvin kohdennettua.  Roskapostisuodattimet ovat kärkkäitä tarttumaan tämän tyyppisiin sähköposteihin. Pelkällä maalaisjärjelläkin pääsee pitkälle, mutta jokaisen viestijän on syytä tietää ainakin seuraavat kahdeksan asiaa roskapostisuodattimien toiminnasta.

Lue Lisää
10.5.2019 14:47

Apua – toimittaja soittaa! Uusi opas kertoo, miten parannat mediasuhteitasi

Mietitkö, miten voisit parantaa organisaatiosi medianäkyvyyttä - sekä sen määrää että laatua? Tuore oppaamme mediasuhteiden ylläpitämisestä kertoo, miten voit hallita mediasuhteita paremmin ja välttää pahimpia mokia. Voit ladata oppaan tästä tai tämän blogikirjoituksen lopusta.

Lue Lisää
21.3.2019 6:47

STT:n otsikkovelhon 5 vinkkiä tiedottajalle – "Otsikko on viestille kuin tölkki maidolle"

Lue Lisää
19.12.2018 8:38

Mitä Alko ja Paistinkääntäjät tarvitsevat viestinnän onnistumiseen?

Tänä jouluna Alkot ovat ensimmäistä kertaa avoinna jouluaattona. Joulupöydän ruokajuomat voi siis noutaa vielä viime tipassa, jos jotain puuttuu aterialta. Alkon vastuulliset asiantuntijat mielellään opastavat valinnoissa joulupöydän makumaailmaan. Paistinkääntäjät ovat puolestaan makujen ja raaka-aineiden asiantuntijoita. Molemmat organisaatiot haluavat edistää suomalaista ruoka- ja juomakulttuuria ja korostavat viestinnässään yhdessä syömisen tärkeyttä. Perheiden oma rauhoitettu yhteinen ruokahetki on niin Paistinkääntäjien kuin Alkon ajamien asioiden listalla.

Lue Lisää
17.12.2018 7:15

5 vinkkiä ansaitun median saavuttamiseen

Median toimintatapojen muutokset kiinnostivat ja puhuttivat viestintäväkeä, kun STT Viestintäpalvelut ja mediaseurantayritys Retriever järjestivät Mediamaisema-tilaisuuden Helsingissä.

Lue Lisää
30.11.2018 10:49

Aku Aarnio: Mediaviestinnän myynnissä korostuu asiantuntijuus

Kuva: Lehtikuva / Martti Kainulainen

Paras tie on sellainen, joka johdattaa sinut toisen ihmisen luo. Se on minun, Viestintäpalvelujen uuden asiakaspäällikön Aku Aarnion motto.

Minulla on monipuolinen työkokemus monilta eri toimialoilta, joten eri toimintakulttuurit ovat tulleet tutuksi. Aikaisemmin olen työskennellyt mm. Lataamo Groupilla myyntikoordinaattorina, Elisalla myynnissä sekä Sanoma Media Finlandilla asiakaspalvelussa.

Lue Lisää