17.5.2019 12:30

8 asiaa jotka pitää tietää spämmifilttereistä

Tiedotteiden tai uutiskirjeiden lähettäminen on olemukseltaan yleensä massapostittamista, vaikka se olisi miten hyvin kohdennettua.  Roskapostisuodattimet ovat kärkkäitä tarttumaan tämän tyyppisiin sähköposteihin. Pelkällä maalaisjärjelläkin pääsee pitkälle, mutta jokaisen viestijän on syytä tietää ainakin seuraavat kahdeksan asiaa roskapostisuodattimien toiminnasta.

Lue Lisää
10.5.2019 14:47

Apua – toimittaja soittaa! Uusi opas kertoo, miten parannat mediasuhteitasi

Mietitkö, miten voisit parantaa organisaatiosi medianäkyvyyttä - sekä sen määrää että laatua? Tuore oppaamme mediasuhteiden ylläpitämisestä kertoo, miten voit hallita mediasuhteita paremmin ja välttää pahimpia mokia. Voit ladata oppaan tästä tai tämän blogikirjoituksen lopusta.

Lue Lisää
21.3.2019 6:47

STT:n otsikkovelhon 5 vinkkiä tiedottajalle – "Otsikko on viestille kuin tölkki maidolle"

Lue Lisää
19.12.2018 8:38

Mitä Alko ja Paistinkääntäjät tarvitsevat viestinnän onnistumiseen?

Tänä jouluna Alkot ovat ensimmäistä kertaa avoinna jouluaattona. Joulupöydän ruokajuomat voi siis noutaa vielä viime tipassa, jos jotain puuttuu aterialta. Alkon vastuulliset asiantuntijat mielellään opastavat valinnoissa joulupöydän makumaailmaan. Paistinkääntäjät ovat puolestaan makujen ja raaka-aineiden asiantuntijoita. Molemmat organisaatiot haluavat edistää suomalaista ruoka- ja juomakulttuuria ja korostavat viestinnässään yhdessä syömisen tärkeyttä. Perheiden oma rauhoitettu yhteinen ruokahetki on niin Paistinkääntäjien kuin Alkon ajamien asioiden listalla.

Lue Lisää
17.12.2018 7:15

5 vinkkiä ansaitun median saavuttamiseen

Median toimintatapojen muutokset kiinnostivat ja puhuttivat viestintäväkeä, kun STT Viestintäpalvelut ja mediaseurantayritys Retriever järjestivät Mediamaisema-tilaisuuden Helsingissä.

Lue Lisää
30.11.2018 10:49

Aku Aarnio: Mediaviestinnän myynnissä korostuu asiantuntijuus

Kuva: Lehtikuva / Martti Kainulainen

Paras tie on sellainen, joka johdattaa sinut toisen ihmisen luo. Se on minun, Viestintäpalvelujen uuden asiakaspäällikön Aku Aarnion motto.

Minulla on monipuolinen työkokemus monilta eri toimialoilta, joten eri toimintakulttuurit ovat tulleet tutuksi. Aikaisemmin olen työskennellyt mm. Lataamo Groupilla myyntikoordinaattorina, Elisalla myynnissä sekä Sanoma Media Finlandilla asiakaspalvelussa.

Lue Lisää
16.11.2018 15:03

Asiakastarina: Luotettavuus on tärkeää Digitalle yllättävissä tilanteissa

Digitan tv- ja radiomasto Yllästunturilla Kolarissa. (Kuva: Digitan oma kuva-arkisto)

Verkko-operaattori Digitan radio- ja tv-verkot toimivat moitteettomasti 99,99 % ajasta. Poikkeamat aiheuttavatkin Digitan viestinnässä nopeaa reagointia median suuntaan. Proaktiivisuus eli ennakointi aina kun mahdollista, yllättävissä tilanteissa reaktiivisuus ja kansalaisten nopea palvelu. Näihin sanoihin tiivistyvät Digitan markkinointi- ja viestintäjohtajan Minna Flinkin mukaan häiriöistä viestimisen ydintoiminnat.

Lue Lisää
9.11.2018 16:43

Miten tiedotteita käsitellään uutistoimituksessa?

Uutistoimituksissa hyödynnetään paljon tiedotteita. STT Viestintäpalveluiden tekemän syyskuisen selvityksen mukaan noin 40 prosentissa STT:n uutistoimituksen uutisaiheista hyödynnetään tiedotteita.

Tämä selvitys ei ottanut kantaa siihen, mikä on yksittäisen tiedotteen merkitys kussakin aiheessa: oliko uutinen valtaosin tehty tiedotteen perusteella vai oliko pitkään juttuun ympätty yksi virke tiedotteesta.

Puhuin tiedottamisesta torstaina (8.11.2018) viestijöiden ProCom-järjestön tilaisuudessa, ja aihe herätti mukavasti Twitter-keskustelua. Monenlaisten somekommenttien ja -olettamuksien takia avaan tässä kirjoituksessa hieman tiedotteen tyypillistä polkua STT uutiskoneistossa. Pystyn avaamaan hyvin uutistoimituksen toimintaa, koska työskentelin siellä seitsemän vuotta keväästä 2011 lähtien.

Lue Lisää
30.10.2018 14:35

[Uusi opas] Mikä tekee tiedotteesta kiinnostavan?

Markkinointiviestinnän alalla kilpailu medianäkyvyydestä kiihtyy entisestään. Tämä näkyy STT Viestintäpalveluissa, jossa julkaisemme tiedotteita enemmän kuin koskaan aiemmin. Olemme saaneet asiakkailtamme kuluvan vuoden aikana myös jatkuvasti kysymyksiä siitä, miten median huomion voisi ansaita.

Lue Lisää
12.10.2018 8:30

Stt Infon verkkosivujen kävijämäärä tuplaantui vuodessa

STT Viestintäpalvelujen asiakaspäällikkö Jatta Heikkinen iloitsee siitä, että yleisöt kasvavat myös STT Infon verkkosivuilla. (Kuva: Martti Kainulainen/Lehtikuva).

Lue Lisää