10.8.2018 7:07

Esittelyssä uutiskuvaaja Emmi Korhonen: Ikuistettu hetki on oikeasti tapahtunut

Emmi Korhonen aloitti Lehtikuvassa kuvaajana runsas vuosi sitten. Tässä juttusarjassa seuraamme uutiskuvaajien suhdetta alati muuttuvan kuvakieleen ja visuaaliseen maailmaan.
Lue Lisää
20.6.2018 7:00

Esittelyssä uutiskuvaaja Martti Kainulainen: En naura nauravien kanssa

Lue Lisää
8.6.2018 15:14

Esittelyssä uutiskuvaaja Jussi Nukari: Valokuvaus on kuin pianonsoittoa

Jussi Nukari on useaan otteeseen palkittu uutiskuvaaja, joka pohtii tässä artikkelissa suhdettaan valokuvaukseen. Tämä kirjoitus on osa juttusarjaamme, jossa avaamme uutiskuvaajien näkökulmaa alati muuttuvaan kuvakieleen ja visuaaliseen maailmaan.

Lue Lisää
23.4.2018 9:48

Visuaalinen viestintä: värien vaikutus kuvien tulkinnassa

Väreillä ja värien sävyillä luodaan merkityksiä ja mielleyhtymiä yhdessä käytetyn kielen kanssa. Viestijänkin on hyvä olla tietoinen siitä, miten värien käytöllä voi vaikuttaa. Tekstin ja kuvien värimaailmojen ja niiden luomien mielikuvien tulisi toimia yhdessä ja tukea tavoiteltua viestiä

Lue Lisää
22.3.2018 9:43

Matka kuvien ytimeen: semiotiikka ja kuvallisen merkityksen rakentuminen

Visuaalisten merkitysten rakentuminen on monen osa-alueen summa. Ymmärtäessäsi kuvien kieltä ja sanatonta symboliikkaa voit rakentaa ja ylläpitää niiden avulla organisaatiosi arvoja tukevia mielikuvia ja viestejä.

Lue Lisää
7.3.2018 10:00

Millainen kuva tiedotteeseen, kun  tavoitteena on saada se julki mediassa?

Tiedotteessa olevan kuvan tavoite on usein se, että se menisi jutun mukana läpi journalistisessa mediassa. Journalistista näkyvyyttä tavoitellessa vaatimukset ja lähtökohdat kuvalle ovat osin erilaiset kuin niille kuville, joita organisaatiot muussa viestinnässään ja markkinoinnissaan käyttävät.

Lue Lisää
26.10.2017 12:42

10 vinkkiä esityksen kuvittamiseen

Viestintäosaston lisäksi moni muukin organisaatiossa tuottaa viestinnällista materiaalia. STT:n talousjohtajana teen säännöllisesti esityksiä esimerkiksi johtoryhmälle, hallitukselle ja liiketoimintaryhmälle.

Lue Lisää
8.8.2017 14:54

Miten herättää median kiinnostus - kuvatoimituksen näkökulma

Miten herättää median kiinnostus? Lue tästä STT:n uutiskuvatoimituksen päällikön Panu Tuunalan vinkit!

Lue Lisää
2.3.2017 11:51

Vinkit kuvituskuvan valintaan

Hyvä kuva tukee viestin läpimenoa ja herättää huomion. Väite on helppo kuitata todeksi, mutta mistä ja miten sitä hyvää kuvituskuvaa sitten lähtisi hakemaan? Oletko joskus jättänyt käyttämättä kuvaa vain siksi, että sopivan kuvituskuvan löytäminen tuntuu hankalalta? Tässä muutamia vinkkejä siihen, miltä pohjalta valita kuva esimerkiksi verkkosivuille, blogiin, tiedotteeseen tai presentaatioon. 

Lue Lisää

Tilaa kirjoitukset sähköpostiisi:

New Call-to-action

Viimeisimmät kirjoitukset