19.5.2020 7:25

"Kriisissä viestinnän arvo nousee", sanoo viestintäyrittäjä Aino Pajukangas

Viestintäosaamisen merkitys on koronakriisin aikana yhä laajemmin ymmärretty. Aino Pajukangas Viestintätoimisto Aivelasta viittaa ProComin tuoreeseen tutkimukseen, jonka mukaan 80 prosenttia viestintäjohtajien ja -päälliköiden työmäärä oli noussut merkittävästi.

Lue Lisää
24.4.2020 8:25

"Koronakriisi ei ole kriisiviestinnän keissi", sanoo Riannon varatoimitusjohtaja Antti Pärnänen

Koronakriisi ei ole perinteinen kriisiviestinnän tapaus. Viestintätoimisto Rianno Communicationsin varatoimitusjohtaja Antti Pärnänen huomauttaa, että tyypillisesti kriisi on yllättävä tilanne, joka koskettaa vain jotakin tiettyä toimialaa tai organisaatiota.

Lue Lisää
9.4.2020 6:45

Käsidesi pesi suksivoiteet ja sai huikean medianäkyvyyden



Viestinnän merkitys korostuu kriisiaikoina. Kriisi luo myös mahdollisuuksia, joihin tarttumalla voi auttaa niin itseään kuin muita. Oivallus ja rohkea tuotannon salamannopea suuntaaminen uudelle alueelle koronakriisin alettua toi joensuulaiselle Vauhti Speedille huippunäkyvyyden mediassa. Se toi myös käsidesit takaisin kaupan hyllyille.

Lue Lisää
7.4.2020 6:44

"Minä-viestinnästä me-viestintään", kiteyttää kriisiviestinnän ekspertti Unna Lehtipuu

Viestijöillä ja johtajilla täytyy olla erinomaista tilannetajua ja poikkeuksellista arviointikykyä koronakriisin pyörteissä. Viestintätoimisto Framilla Finlandin toimitusjohtaja Unna Lehtipuu korostaa, että kriisintajuantennien tulee olla koko ajan pystyssä.

Lue Lisää
3.4.2020 9:56

Kun kriisi iski, tiedotteiden lukeminen pomppasi ennätykseen

Suomalaisten arkipäivään poikkeuksellisen rajusti vaikuttanut koronaviruspandemia korostaa luotettavan tiedon tarvetta. Median lukijamäärät ovat nousseet hurjasti – ja ilmiö näkyy myös tiedottamisessa.

Lue Lisää
27.3.2020 7:14

7 vinkkiä siihen, miten olla hyvä mediakontakti

Koronaviruspandemian takia eri tiedotusvälineet lähestyvät eri organisaatioita juuri nyt poikkeuksellisen paljon. Tavallisestikin kun organisaatio lähettää lehdistötiedotteen, lehdistökontaktien täytyy olla valmistautunut yhteydenottoihin. Nyt uutistoimitukset ovat virittäneet koneistonsa niin huippuunsa, että pandemiaa koskevasta tiedotteesta voi tulla yhteydenottoja jopa muutaman kymmenen sekunnin kuluttua siitä, kun tiedote on saapunut toimitukseen.

Lue Lisää
21.2.2020 6:45

Media toivoo moderneilta järjestöiltä asiantuntijuutta

Järjestöt ovat tärkeitä tietolähteitä medialle. Samaan aikaan tuoreista, selkeäsanaisista asiantuntijoista on pulaa. Uutistoimituksen toimituspäällikkö kuuluttaa asiantuntijoita astumaan esiin järjestöviestinnässä. Samat naamat ovat usein esillä mediassa, joten uusille kasvoille on tilausta.

Lue Lisää
29.1.2020 7:30

5 luetuinta Viestintäpalveluiden blogia v. 2019  - Jos missasit, lue nyt



Millaisena viestinnän vuosi 2019 esiintyi STT Viestintäpalveluiden blogeissa? Lue viisi luetuinta blogiamme ja jos jotakin muutakin mielenkiintoista jäi sinulta huomaamatta, tee pikakelaus lähihistoriaan ja lue blogimme vaikka koko vuoden ajalta.

Vuosi 2019 oli suorastaan hengästyttävä talous- ja pörssiviestinnän, kriisien ja erilaisten ilmiöiden värittämä vuosi, jossa vilisi aiheita ruuhkavaroituksista sisällön skarppaamiseen, ajoittamiseen ja mediasuhteiden parantamiseen. Tilaa vastedes kirjoitukset sähköpostiisi, niin saat ne taatusti tuoreena.

Tässä meidän Greatest Hits vuodelta 2019. Ole hyvä!

Lue Lisää
10.12.2019 12:21

Miten toimia, kun kriisi vie kaiken mediahuomion?

Suomessa on vallinnut miltei kolmen viime viikon ajan odottamaton poliittinen kriisi, joka on vienyt valtaosan mediahuomiosta. Postilakosta käynnistynyt jännitysnäytelmä ajoi toimittajat päivystämään suljettujen ovien takana ja raportoimaan yleisölle käänteistä miltei tunti tunnilta.

Lue Lisää
29.11.2019 14:29

Kolme tärkeintä asiaa Kriisin mediamaisema -tilaisuudesta

 

Miltei 100 viestintäalan ammattilaista kokoontui Sanomatalon auditorioon STT Viestintäpalvelujen ja mediaseurantayhtiö Retrieverin yhdessä järjestämään Kriisin mediamaisema -tilaisuuteen. Aamupäivän mittaisessa tilaisuudessa nousi esille mielenkiintoisia erilaisia näkökulmia kriisiviestinnästä.

Lue Lisää