10.12.2019 12:21

Miten toimia, kun kriisi vie kaiken mediahuomion?

Suomessa on vallinnut miltei kolmen viime viikon ajan odottamaton poliittinen kriisi, joka on vienyt valtaosan mediahuomiosta. Postilakosta käynnistynyt jännitysnäytelmä ajoi toimittajat päivystämään suljettujen ovien takana ja raportoimaan yleisölle käänteistä miltei tunti tunnilta.

Lue Lisää
29.11.2019 14:29

Kolme tärkeintä asiaa Kriisin mediamaisema -tilaisuudesta

 

Miltei 100 viestintäalan ammattilaista kokoontui Sanomatalon auditorioon STT Viestintäpalvelujen ja mediaseurantayhtiö Retrieverin yhdessä järjestämään Kriisin mediamaisema -tilaisuuteen. Aamupäivän mittaisessa tilaisuudessa nousi esille mielenkiintoisia erilaisia näkökulmia kriisiviestinnästä.

Lue Lisää
14.8.2019 7:29

Viestinnällä rakennetaan luottamusta – Tiedottaminen on viestinnän ydinosaamista

Keskustelu eettisestä viestinnästä ja populismista – jopa totuutta vääristävästä propagandasta - herätti myös oman huomioni runsas viikko sitten. ProComin toimitusjohtaja Elina Melgin korostaa ansiokkaasti kirjoituksessaan viestijat.fi -sivulla, että viestinnän tehtävänä on rakentaa luottamusta päinvastoin kuin propagandan ja populismin.

Viestintä rakentuu monesta osatekijästä ja voidaan ymmärtää hyvinkin laajasti. Mutta se ei huuda, painosta tai propagoi. Viestinnän tehtävänä on myös valvoa brändin mainetta oikaisemalla ja torjumalla väärää tietoa. Sinulla ja toimittajalla on aina omat agendansa. Mutta taitavalla ja eettisellä viestinnällä toimittajien kanssa voi toimia niin, että lopputulos on mahdollisimman hyvä niin edustamasi organisaation kuin median kannalta.

Lue Lisää
16.11.2018 15:03

Asiakastarina: Luotettavuus on tärkeää Digitalle yllättävissä tilanteissa

Digitan tv- ja radiomasto Yllästunturilla Kolarissa. (Kuva: Digitan oma kuva-arkisto)

Verkko-operaattori Digitan radio- ja tv-verkot toimivat moitteettomasti 99,99 % ajasta. Poikkeamat aiheuttavatkin Digitan viestinnässä nopeaa reagointia median suuntaan. Proaktiivisuus eli ennakointi aina kun mahdollista, yllättävissä tilanteissa reaktiivisuus ja kansalaisten nopea palvelu. Näihin sanoihin tiivistyvät Digitan markkinointi- ja viestintäjohtajan Minna Flinkin mukaan häiriöistä viestimisen ydintoiminnat.

Lue Lisää