Viestinnän mittaaminen on hyödyllinen viestijän työkalu, jonka avulla voidaan oppia onnistumisista ja käytetään rajalliset resurssit fiksusti ja suunnitelmallisesti. Se, mitä ja miten kannattaa mitata, perustuu siihen, mitä organisaatio yrittää saada aikaiseksi. Onnistuminen näyttää erilaiselta riippuen siitä, mitä tavoitellaan ja millaisilla resursseilla. Mittaamisen sijaan pitäisikin ehkä puhua tavoitteiden seurannasta.
Lue Lisää"Koronakriisi ei ole kriisiviestinnän keissi", sanoo Riannon varatoimitusjohtaja Antti Pärnänen
Koronakriisi ei ole perinteinen kriisiviestinnän tapaus. Viestintätoimisto Rianno Communicationsin varatoimitusjohtaja Antti Pärnänen huomauttaa, että tyypillisesti kriisi on yllättävä tilanne, joka koskettaa vain jotakin tiettyä toimialaa tai organisaatiota.
Lue LisääKuva: Lehtikuva / Markku Ulander
On vaikeaa kuvitella uutisia ilman ennusteita. Uteliaisuuttani ryhdyin selvittämään, millainen merkitys mm. erilaisten yritysten, politiikan ja tutkimuslaitosten tuottamilla ennusteilla on uutistoimitukselle ja sen asiakasmedioille. Mediajulkisuuden asiantuntija tarjoaa liiketaloudellista näkökulmaa: Ennusteiden laatuun – ja ehkä koko organisaation tulokseen – on mahdollista vaikuttaa oikein toteutetulla viestinnällä ja säännöllisellä mediajulkisuuden analysoinnilla.
Lue LisääTilaa kirjoitukset sähköpostiisi:
Viimeisimmät kirjoitukset
Kirjoitukset aiheittain
- mediaviestintä (90)
- tiedote ja tiedottaminen (86)
- Viestinnän suunnittelu (50)
- viestinnän mittaaminen (29)
- asiantuntijaviestintä (21)
- viestintäpalvelut (20)
- visuaalinen viestintä (17)
- lehdistötilaisuus (16)
- kuvat (14)
- maineenhallinta (13)
- kriisiviestintä (12)
- sosiaalinen media (12)
- mediaseuranta (10)
- Pörssitiedottaminen (7)
- asiakascase (7)
- Ruuhkasta läpi (6)
- julkisuusanalyysi (3)
- kansainvälinen mediaviestintä (3)
- mediamonitorointi (3)
- järjestö (2)
- infografiikka (1)