[fa icon="calendar'] 2.3.2018 14:36 / kirjoittaja Jani Koskinen

STT Pro näkymä kristallipallo.jpg

Sisältöjen suunnitteluun ja ajoittamiseen tarkoitettu STT Pro  on vuodessa lunastanut paikkansa journalistien ja viestinnän ammattilaisten päivittäisenä työvälineenä. Mutta mikä tekee STT Prosta uniikin? Kuinka usein palvelua päivitetään? Voiko asiakas itse syöttää tapahtuman STT Prohon? Näihin ja moniin muihin STT Prosta esitettyihin kysymyksiin löydät vastaukset tästä tekstistä. 

 

Mikä on STT Pro?

STT Pro on sisältöjen suunnitteluun ja ajoittamiseen tarkoitettu tapahtumatietopalvelu. Se tarjoaa ainutlaatuisen pääsyn journalistiseen suunnittelutietoon ja median ruuhka-aikoihin. 

 

Mihin minä voin STT Prota käyttää? 

Viestinnän ammattilaiselle STT Pro on viestinnän suunnittelun ja ajoituksen työkalu. Palvelussa voit tutkia oman toimialasi tapahtumia ja näet, onko oma tilaisuutesi päässyt STT:n uutissuunnittelutietoihin. Julkisuuden ruuhkanäkymä auttaa sinua ajoittamaan viestisi tai tapahtumasi juuri sopivaan hetkeen.

Mediat hyödyntävät STT Pro -palvelua oman aihe- ja uutissuunnittelunsa apuna päivittäin. Palvelu sisältää kaikki olennaiset lehdistötilaisuudet, julkistukset ja muut mediaa kiinnostavat tapahtumat. 

 

Mistä tapahtumat tulevat STT Prohon? Mistä niitä hankitaan? 

STT Pron sisältö on STT:n uutistoimittajien tuottamaa. Tapahtumatietoa haetaan useista lähteistä. STT:n uutissuunnittelijat kartoittavat säännöllisesti tärkeimpien ja kiinnostavimpien organisaatioiden, kuten messujärjestäjien, pörssiyhtiöiden ja Euroopan ja Yhdysvaltain keskuspankkien uusimmat tapahtumat. 

STT:lle saapuu päivittäin myös kymmenittäin tapahtumakutsuja. STT:n uutissuunnittelussa valitaan näiden joukosta median kannalta kaikki uutisarvoiset tapahtumat. Uutissuunnittelussa työskentelee kaksi toimittajaa, jotka punnitsevat aiheiden tärkeysjärjestystä, täydentävät aiheita lisätiedoin ja terävöittävät näkökulmia. 

STT Pro uutisoi.jpg

Toimittajien lisäksi suunnittelutiimiin kuuluu suunnitteleva uutispäällikkö, joka päättää, mihin aiheisiin STT aikoo tarttua. Tämä ja tieto siitä, onko STT:ltä tulossa kuvaa aiheeseen liittyen, näkyvät STT Pro - palvelussa plus-tason asiakkaille. Kotimaisissa tiedotustilaisuuksissa kuvatieto tarkoittaa useimmiten sitä, että Lehtikuvan kuvaaja on tapahtumassa paikalla. (Ks. kuvakaappaus STT Prosta tässä oikealla)

 

Minkälaisia tapahtumia STT Prohon otetaan mukaan?

STT Prosta löytyvät niin lehdistötilaisuudet kuin sadat kotimaan, talouden, politiikan, kulttuurin sekä urheilun ja ulkomaiden tapahtumat. Tietokannassa on mukana kattavasti tietoa mm. tulevista kongresseista, seminaareista, messuista ja ensi-illoista. Kansainvälisistä uutistapahtumista on huomioitu mm. Euroopan parlamentin tapahtumat, kansainvälisten järjestöjen tapahtumat sekä tulevat vaalit ympäri maailmaa.

Myös STT:n toimituksen tiedossa olevat ennakkotiedot ja määräpäivät, esim. merkittävimpien oikeudenkäyntien ja lakimuutosten valmistelu- ja käsittelyvaiheet löytyvät STT Prosta. 

 

Kuinka ja miten usein STT Prota päivitetään? 

STT Pron sisältö on STT:n uutistoimittajien tuottamaa ja päivittyy 24/7/365 reaaliajassa. Tapahtumatieto tulee suoraan STT:n toimitusjärjestelmästä, jossa toimittajat sitä käsittelevät. Se on samaa tietoa, jota sekä STT että muut keskeiset mediat käyttävät omassa uutissuunnittelussaan. 

 

Voiko asiakas itse syöttää tapahtuman STT Prohon? 

Kaikki STT Prossa julkaistavat sisällöt valitaan STT:n toimituksessa journalistisin perustein. Aihevalinnoissa kiinnitetään huomiota  mm. tapahtuman merkittävyyteen, kiinnostavuuteen ja ajankohtaisuuteen. Asiakas voi lähettää omat tapahtumaehdotuksensa osoitteeseen toimitus(at)stt.fi. Kutsujen lähettämisessä kannattaa hyödyntää STT Info -tiedotejakelupalvelua, jonka kautta lähetetyt kutsut päätyvät suoraan STT:n uutissuunnitteluun, mutta myös muiden keskeisten medioiden toimitusjärjestelmiin.

 

Kuinka pitkälle tapahtumia löytyy STT Prosta? 

STT Prosta löytyy tapahtumia niin pitkälle kuin niitä on STT:n toimituksen tiedossa. Suurin osa tapahtumista ajoittuu lähikuukausille. 

 

Onko STT Prolla kilpailevia palveluita? 

STT:n tuottama tapahtumatieto on uniikkia. Suomessa ei ole toista vastaavaa palvelua tai tietolähdettä. 

 

Onko olemassa kansainvälinen STT Pro? 

STT Pro keskittyy kotimaan tapahtumiin, mutta mukaan on valittu myös merkittävimpiä ulkomaan tapahtumia. Palvelu on tällä hetkellä saatavilla vain suomen kielellä.

 

Tarvitsisin palvelua vain muutaman kerran vuodessa. Onko se mahdollista? 

Huomioimme STT:ssä aina asiakkaan tarpeet. Mikäli tarvitset palvelua vain muutaman kerran vuodessa, ole yhteydessä STT Viestintäpalveluihin: viestintapalvelut(at)stt.fi tai (09) 6958 1286, niin mietimme sinulle sopivan ratkaisun. 

 

Voiko STT Prossa tehdä hakuja ja tulostaa tai tallentaa ne? 

Kyllä voi. STT Prosta löytyy hakutoiminnallisuus, jonka avulla käyttäjä voi etsiä esimerkiksi tiettyä tapahtumaa. Vapaasanahaun lisäksi tapahtumia voi suodattaa päivämäärän, osaston tai tapahtumatyypin mukaan. Tapahtumien tulostaminen ei ole mahdollista, mutta oman työn kannalta merkitykselliset tapahtumat voi tallentaa suosikit-kansioon. STT Pro toimii myös mobiililaitteilla, jolloin ajantasaiset tapahtumatiedot kulevat aina taskussa mukana.

 

Ketkä STT Prota käyttävät Suomessa? 

STT Pron asiakaskunta koostuu sekä journalisteista että viestinnän ammattilaisista. Kaikki keskeiset suomalaiset mediat hyödyntävät STT Pro -palvelua oman aihesuunnittelunsa apuna päivittäin. Myös lukuisat yritykset, yhdistykset ja julkishallinto hyödyntävät STT Pro -palvelua strategisen viestinnän työkaluna. (Lue blogistamme, miten VR hyödyntää STT Prota). 

Kristallipallo /  näkymä tulevaisuuteen -kuva: Lehtikuva

Miten voit mediaympäristöä ennakoimalla ajoittaa viestintääsi tehokkaasti? Lataa opas avuksesi klikkaamalla alla olevaa kuvaa: 

New Call-to-action

 

Aiheet: Viestinnän suunnittelu

Jani Koskinen

Kirjoittaja Jani Koskinen

Jani Koskinen, tuottaja STT. Tällä hetkellä Jani työskentelee STT Pron, viestinnän suunnittelua ja ajoitusta helpottamaan tarkoitetun palvelun, parissa.

Tilaa kirjoitukset sähköpostiisi:

New Call-to-action

Viimeisimmät kirjoitukset