"Asiakkaan onnistumiset antavat minulle yrittäjänä suuria onnistumisen tunteita. Joka kerta, kun saadaan iso mediatärppi, koen itsekin onnistuneeni", kertoo Jutta Vetter, Vetter Communicationsin toimitusjohtaja ja perustaja.

”Päätin perustaa yhtiöni, kun ymmärsin, että markkinoilla on kova tarve kokonaisvaltaiselle, on demand -tyyppiselle viestintätoimistolle. Näin syntyi Vetter Communications Oy. Sen sijaan, että yritysmaailmassa jouduttaisiin ostamaan hajanaisesti yhdeltä toimijalta yhtä ja toiselta toista, asiakas saa merkittäviä ja kustannustehokkaita synergiaetuja, kun voidaan ostaa kaikki viestintäpalvelut yhdestä paikasta, tarvittaessa myös monikielisesti."

Vetter Communications tarjoaa palveluitaan ruotsiksi, saksaksi, englanniksi ja suomeksi. Oli kieli mikä hyvänsä, mediaviestintä on kiehtovaa, Jutta Vetter kertoo.

"Mediatiedotuksessa on kiehtovaa, että vaikka olen tehnyt töitä sen parissa vuosikymmeniä, kristallipallo ei silti aina kerro totuutta. Koskaan ei voi tietää minkälainen muu uutispäivä on ja mikä uutinen menee läpi milloinkin ja millä laajuudella. Olen kuitenkin sitä mieltä, että laadukkaalla tekemisellä ja hyvillä työkaluilla voi vaikuttaa asiaan paljonkin,” hän jatkaa.

Julkaisutahti tihenee ja kohdistamisen merkitys korostuu

”Mediaviestintä on merkittävä osa liiketoimintaamme. Perinteisemmän tiedotejakelu- ja pressikontaktointityön lisäksi järjestämme asiakkaillemme tarvittaessa isojakin lehdistötilaisuuksia, ja meillä on myös kokemusta kansainvälisten lehdistövierailuiden järjestämisestä ja emännöimisestä. 

Media- ja viestintäala on kovassa murroksessa. Tulevaisuudessa yksi vaikuttava tekijä on se, että julkaisutahti on vielä entistäkin tiiviimpi. Informaatiota on tarjolla entistä suurempi määrä.

Uskon, että tämän takia tulevaisuudessa viestinnässä kohdistaminen on entistäkin tärkeämpää. Viestintä on myös suhdetoimintaa ja täytyy tietää, ketä lähestyä.

Lisäksi ammattitaitoisen kirjoittamisen merkitys nousee. Tiedotteen täytyy olla laadittu selkeästi ja kirkkaasti.

STT Infosta saumaton apu

”Minulle on viestinnän ammattilaisena ensiarvoisen tärkeää, että käyttämäni työkalut toimivat saumattomasti ja saan niistä kaiken sen irti, mitä tarvitsen asiakkaideni medianäkyvyyden saavuttamiseksi. Lisäksi arvostan hyvää asiakaspalvelua, ja STT:n kanssa asiointi on aina ystävällistä, ripeää, toimivaa ja tehokasta. Voin lämpimästi suositella STT Viestintäpalveluita sekä STT Infoa kaikille, jotka haluavat laadukkaan ja ammattimaisen työkalun.

Vankasti kotimaan mediakentällä toimimisen lisäksi olemme tehneet asiakkaillemme kansainvälistä mediatiedotusta STT:n kumppanin Business Wiren kautta, jonka tuloksena asiakkaamme uutinen noteerattiin muun muassa Yahoo Newsissa. STT on oiva ja uskottava työväline myös kansainvälisen medianäkyvyyden saamiseksi, oli kyse pienempien tai kohdistetumpien medioiden tavoittamisesta tai maailman suurten mediatalojen huomion saavuttamisesta.

Olen nähnyt kansainvälisen lehdistönäkyvyyden konkreettisen hyödyn niin monen asiakkaamme liiketoiminnassa, ja noteeraukset ruokkivat usein lisää onnistumisia myös kotimaan kentällä. Pressitoimenpiteet ovat melkein välttämättömyys, kun mitä tahansa brändiä lähdetään viemään ulkomaille tai halutaan vahvistaa sen jalansijaa siellä – ja STT:n kanssa toimiessani voin luottaa siihen, että maailma valloitetaan tältä osin juuri oikealla tavalla: ammattitaidolla."