[fa icon="calendar'] 10.5.2019 14:47 / kirjoittaja Jatta Heikkinen

Mediasuhteiden ABC

Mietitkö, miten voisit parantaa organisaatiosi medianäkyvyyttä - sekä sen määrää että laatua? Tuore oppaamme mediasuhteiden ylläpitämisestä kertoo, miten voit hallita mediasuhteita paremmin ja välttää pahimpia mokia. Voit ladata oppaan tästä tai tämän blogikirjoituksen lopusta.

Mediasuhteiden vaaliminen on organisaation maineen ja menestyksen kannalta tärkeää. Siksi meiltä kysytään usein apua ja neuvoja erilaisiin tilanteisiin, missä tavataan toimittajia tai laaditaan viestiä medialle. Jaamme kokemustamme ja asiantuntemustamme viestinnän ja journalismin vuorovaikutuksesta päivittäin. Erityisesti toimittajan kohtaamisesta on kyselty viime aikoina.


Mitä media meiltä haluaa?

Tehdessäni haastatteluja niin median edustajien kuin tapaamieni viestinnän ja markkinoinnin edustajien kanssa, huoli oli muun muassa siinä, kuinka organisaatio voisi palvella mediaa parhaalla mahdollisella tavalla, jotta kummallekin osapuolelle kohtaamisesta koituu hyötyä. Mitä media meiltä haluaa, oli yksi kysymys, johon törmäsin. Jokainen viestinnän tai markkinoinnin tekijä toivoo tietysti, että organisaatio esitetään aina suotuisassa valossa. Mutta tämähän ei ole median tehtävä, joten median kohtaamisia ja omia viestinnän prosesseja on hyvä miettiä ja harjoitella etukäteen.

Lataa opas ja peilaa asioita oman organisaatiosi tapoihin tehdä työtä median kanssa. Kerromme muun muassa, miten saat paremmin ansaittua medianäkyvyyttä, miten tiedote kannattaa ajoittaa, mitä asioita on otettava huomioon tiedotustilaisuuden järjestämisessä, millaisia työkaluja voit hyödyntää medianäkyvyyden edistämisessä ja joitakin tärkeitä asioita myös kriisiviestinnästä. Oppaan lopusta löydät liudan klassisia tapoja, miten voit ärsyttää toimittajaa… mitä emme tokikaan suosittele!

Olemme iloisia, jos voimme oppaallamme auttaa sinua omassa tehtävässäsi. Onnea ja menestystä mediasuhteisiin! 

Lataa opas klikkaamalla alla olevaa kuvaa: 

Medisuhteiden ABC -opas

 

Blogin pääkuva: Jussi Nukari/Lehtikuva

Aiheet: maineenhallinta, mediaviestintä

Jatta Heikkinen

Kirjoittaja Jatta Heikkinen

Journalistitaustainen mediaviestinnän ammattilainen, STT Viestintäpalveluiden asiakaspäällikkö.