[fa icon="calendar'] 30.11.2018 10:49 / kirjoittaja Aku Aarnio

47540997

Kuva: Lehtikuva / Martti Kainulainen

Paras tie on sellainen, joka johdattaa sinut toisen ihmisen luo. Se on minun, Viestintäpalvelujen uuden asiakaspäällikön Aku Aarnion motto.

Minulla on monipuolinen työkokemus monilta eri toimialoilta, joten eri toimintakulttuurit ovat tulleet tutuksi. Aikaisemmin olen työskennellyt mm. Lataamo Groupilla myyntikoordinaattorina, Elisalla myynnissä sekä Sanoma Media Finlandilla asiakaspalvelussa.

Valmistuin keväällä 2018 visuaalisen myynnin ja markkinoinnin asiantuntijaksi Porvoon Haaga-Helian ammattikorkeakoulusta. Opetuskielenä oli pääosin ruotsi, josta voi olla hyötyä pohjoismaisessa yhteistyössä, jota STT tekee paljon.

Uskon, että pystyn tapaamisissa tuomaan asiakkaille lisää arvoa ehdottamalla, kuinka tiedotteista saadaan entistä kiinnostavampia oikeilla kuvavalinnoilla. Lisäksi erilaisia ideoita löytyy siihen, miten tiedotteiden visuaalisuutta voi ajatella uudella tavalla muun muassa kuva-asetteluilla.

Media-ala on hektistä ja muuttuu koko ajan. Täytyy pystyä seuraamaan ja oppimaan alan kehitystä ja uusia ilmiöitä, jotta tarjoamani asiantuntijuus on ajankohtaista. Pyrin oppimaan kokeneemmilta kollegoiltani, miten asioita on tehty aikaisemmin. Vastaavasti tuon STT:lle näkemystä siitä, minkälaisena itse näen media-alan nykyhetken ja mitä asioita olisi tärkeätä nostaa jalustalle.

Urheilua työn vastapainoksi

Työn ohessa minun vapaa-aikani kuluu salibandykentillä. Pelaan pääsarjatasolla salibandya Westend Indiansissa, jossa ohjattuja harjoituksia on viisi kertaa viikossa. Näiden lisäksi on omatoimisia harjoituksia kaksi per viikko sekä kaudella keskimäärin yksi peli viikossa.

Urheilussa kilpaillaan aina, koska halutaan voittaa. Tämä periaate on iskostunut myös minun tapaani työskennellä, koska haluan olla aina joukon paras. Urheilutaustani näkyy myös työelämässä johtajuutena, pitkäjänteisyytenä sekä haluna kehittyä ja oppia uutta.

Kilpaurheilun sovittaminen työelämään on haastavaa, mutta STT Viestintäpalveluissa on hyvät edellytykset yhdistää nämä molemmat siten, että kumpikaan ei kärsi ja molemmista pystyy nauttimaan täysillä.

Mediaviestinnän myynnissä korostuu asiantuntijuus ja näkemyksellisyys. En malta odottaa, että pääsen tapaamaan lisää asiakkaita, joilta voi aina oppia jotain uutta.

Aiheet: viestintäpalvelut, mediaviestintä, visuaalinen viestintä

Aku Aarnio

Kirjoittaja Aku Aarnio