[fa icon="calendar'] 23.3.2015 16:19 / kirjoittaja Liina Nelimarkka

Blogikoko.jpg

Mediaseurantaa voi tehdä karkeasti kahdella tavalla: se on joko peräpeiliin vilkuilua tai eteenpäin katsovaa, aktiivista viestinnän ja sitä kautta liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamiseksi tehtävää työtä. Monelle se on luonteva yhdistelmä näitä kahta.

Liian moni organisaatio tyytyy kuitenkin vain ensimmäiseen: mediaseurannan avulla seurataan ainoastaan omaan brändiin liittyvää keskustelua ja uutisointia. Keskeisiä mediaseurannalle asetettuja tehtäviä ovat viestinnän tulosten todentaminen sekä lähinnä kriisiviestintään liittyvä oman brändin ja avainhenkilöiden monitorointi.

Nämä ovat toki tärkeitä asioita, mutta kattavat vain murto-osan mediaseurannalla saavutettavissa olevista hyödyistä. Mediaseuranta voi auttaa päättäjiä ymmärtämään organisaation koko toimintaympäristöä: eri toimijoiden välisiä voimasuhteita, verkostoja, uhkia ja mahdollisuuksia.

Kenelle opas on tarkoitettu?

Mediaseuranta maineenhallinnan työkaluna -opas on tarkoitettu niille viestinnän ammattilaisille, jotka haluavat olla aidosti tukemassa organisaation tavoitteiden toteutumista viestinnän keinoin. Opas kertoo, miten mediaseurantaa voi parhaiten hyödyntää näiden tavoitteiden saavuttamisessa.

Toivomme, että opas herättää koko organisaationne ymmärtämään mediaseurannan todellisen potentiaalin. Muista, että ahaa-elämyksellä ei kuitenkaan ole itseisarvoa: se muuttuu arvokkaaksi vasta silloin, kun ymmärrys johtaa konkreettisiin toimenpiteisiin. Sama pätee muuten mediaseurannasta saataviin tuloksiin.

Voit ladata oppaan veloituksetta alta:

lataa-mediaseuranta-opas
 
Kuva: Antti Aimo-Koivisto / Lehtikuva
 

Aiheet: mediaseuranta

Liina Nelimarkka

Kirjoittaja Liina Nelimarkka

Liina Nelimarkka on STT:n markkinointipäällikkö ja tämän blogin päätoimittaja.

Tilaa kirjoitukset sähköpostiisi:

New Call-to-action

Viimeisimmät kirjoitukset