30.3.2016 8:29

Tutkimus: viestinnän mittaamisessa parannettavaa, mutta tilanne ei toivoton

 

Selvitimme viestijöiden osaamista viestinnän mittaamisessa. Seurantaraporttien lukeminen on hallussa, analysointi ja mittaamisen kytkeminen osaksi organisaation tavoitemittaristoa vaikeampaa. Kuulostaa itsestäänselvyydeltä. Hyvä kuitenkin tiedostaa, että tämä itsestäänselvyys näkyy ohjaavan sitä, miten viestintää mittaa - tai jättää mittaamatta. 

Lue Lisää
22.3.2016 10:59

[UUSI OPAS] Näin valitset viestinnän mittarit

 

Viestinnän mittaaminen on haastava laji. Mitattavien tavoitteiden määrittely ja viestinnän mittausprosessin kytkeminen kohti koko organisaation tavoitemittareita ovatkin työsarkana monen viestinnän päättäjän pöydällä (tämä ja muita kiinnostavia tutkimustuloksia käy ilmi ProCom ry:n kanssa tekemästämme Viestinnän mittaamisen tila suomalaisissa organisaatioissa -tutkimuksesta).

Lue Lisää
12.2.2016 14:33

Tutkimus: viestinnän mitattavien tavoitteiden määrittäminen vaikeaa

Hyvät uutiset: viestinnän päättäjät suomalaisissa organisaatioissa pitävät viestinnän mittaamista tärkeänä, ja tärkeyden nähdään kasvavan entisestään.

Huonot uutiset: tavoitteiden ja mittareiden määrittämisessä on suuria haasteita. Lähes kolmannekselta (31%) puuttuu mitattavat viestinnän tavoitteet.

Näin käy ilmi ProCom ry:n kanssa teettämästämme tutkimuksesta, jossa selvitimme, missä määrin ja millä mittareilla viestinnän vaikuttavuutta liiketoiminnan tai organisaation tavoitteisiin mitataan.

Lue Lisää
2.2.2016 10:45

Tutkimus: Viestinnän vaikuttavuutta mitataan vain vähän

Viestinnän päättäjät mittaavat asioita, joista on vaikea osoittaa viestinnän vaikuttavuutta, kertoo yhdessä ProCom ry:n kanssa teettämämme tutkimus.

Lue Lisää
5.10.2015 14:13

Case Keskuskauppakamari: Mediaseuranta osana viestinnän mittaamista

 

Keskuskauppakamarissa mediaseuranta on tärkeä osa viestinnän mittaamisen prosessia.

Lue Lisää
23.6.2015 9:36

Mediaviestinnän voi korvata mainonnalla

 

 Kyllä, otsikko on provokaatio. Pahoittelut. Toivottavasti viestinnän ammattilaiset tuohtuvat siitä ja lukevat kokonaan tämän tekstin, jossa väitettä käsitellään.

Lue Lisää
23.4.2015 10:12

Viestinnän mittaaminen: mistä lähteä liikkeelle?

 

Viestinnän mittaaminen on abstrakti ja vaikeasti hahmotettava asia, joka mieluiten haluttaisiin saada hoidettua mahdollisimman helposti. "Parasta" tuntuisi olevan, jos taivaalta tippuisi paketti, josta löytyisi valmis sapluuna, mittarit ja vastaukset.

Verkko mahdollistaa erilaisten mittarien olemassaolon, mutta mitä numerot oikeastaan kertovat, jos ei itse ole määrittänyt sitä, mihin niitä käyttää? Minkä toteutumista oikein mittaat? Irrallisella mittaustuloksella ei ole itseisarvoa. 

Lue Lisää

Tilaa kirjoitukset sähköpostiisi:

New Call-to-action

Viimeisimmät kirjoitukset