8.12.2016 13:40

Tiedotteet kiinnostavat: lukijoina median lisäksi muutkin sidosryhmät

Tiedote kannattaa julkaista monikanavaisesti. Sen lisäksi, että tiedotteen lähettää kohdennetusti oikeille toimittajille, se tavoittaa verkossa laajemminkin eri sidosryhmiä.

Lue Lisää
8.12.2016 13:38

Eikö tiedote mennyt läpi? Saatoit silti onnistua

Onko tiedotteella merkitystä, jos se ei mene mediassa läpi? Kysymys on liian yksinkertainen. Järjestelmällinen tiedottaminen voi vaikuttaa merkittävästi yrityskuvaan ja tuottaa tärkeää taustainformaatiota, vaikka julkisuusosumia ei tulisikaan.

Lue Lisää
22.11.2016 9:55

Tiedote vai some? Pitääkö valita jompikumpi?

Viestinnän keinovalikoimassa on nykyään paljon vaihtoehtoisia välineitä ja kanavia. Hyvä niin! Pelkästään tällä perusteella ei tiedottamista kuitenkaan kannata tyrmätä tai lopettaa. Kannattaa vääntää itselleen rautalangasta, miten eri keinot ja kanavat nivoutuvat toisiinsa.

Lue Lisää
7.10.2016 9:42

Tiedote = uutissuunnittelun selkäranka

Kannattaako lehdistötiedotteen lähettäminen edelleen? Kannattaa. Ehdottomasti kannattaa. Kerron siihen kolme syytä.

Lue Lisää
21.9.2016 9:54

Kuva tuo tiedotteelle näkyvyyttä

Parhaimmillaan tiedote on jo julkaistavaksi valmis uutinen! Aivan samalla tavalla kuten median julkaiseman uutisen kohdalla, myös tiedotteessa hyvä kuvaotsikko ja kärki toimivat lukijan huomion herättäjänä. 

Lue Lisää
15.9.2016 9:55

Tiedote: varmista oikeat jakelukanavat

Kun tiedote on valmis, varmista, että sen jakelu on kunnossa. Hyvinkin kirjoitettu tiedote saattaa jäädä noteeraamatta, jos se ei tavoita omia kohderyhmiään. 

Lue Lisää
30.8.2016 11:31

Tarvitaanko tiedotteita enää?

Vastaus otsikon kysymykseen: kyllä! Tiedotteella pääset toimittajan työpöydälle. Ansaittu medianäkyvyys poikii monesti näkyvyyttä myös sosiaalisessa mediassa. 

Lue Lisää
10.8.2016 10:42

Kurkistus kulisseihin: tiedotteen matka

Oletko ajatellut, miten tiedote etenee STT:n toimituksessa? Kuka lukee viestisi ja päättää, tuleeko siitä uutinen?

Lue Lisää
6.4.2016 8:20

Tee selkeä tiedote: toimittajalla lukuaikaa 3 minuuttia

Kolme minuuttia. Se on aika, joka toimittajalla on varattuna lehdistötiedotteellesi. Jos tiedote on hyvä.

Kun tiedottajalla on tarve kertoa omalle organisaatiolleen merkittävä ja tärkeä asia julkisuuteen, vastaanottaja tuppaa yllättävän usein unohtumaan. Tai oikeammin: vastaanottajan työtilanne ei ole kirkkaana mielessä. Moni viestijä on hämmästyttävän tietämätön median tarpeista. 

Lue Lisää
9.3.2016 9:33

Kuvan liittäminen tiedotteeseen

Tärkeintä tiedotteessa on siinä oleva uutinen, mutta myös visuaalisuudella voi olla merkitystä. Kuva saattaa herättää tiedotteita seuraavan toimittajan tai kuvatoimittajan huomion. Hyvä kuva siis tukee tiedotteen läpimenoa. Mitä kannattaa ottaa huomioon, kun liität tiedotteeseen kuvan? Lue STT:n uutiskuvatoimituksen esille nostamat pointit. 

Lue Lisää

Tilaa kirjoitukset sähköpostiisi:

New Call-to-action

Viimeisimmät kirjoitukset