30.3.2017 10:16

Tiedote nosti halpataksit ykköspuheenaiheeksi

Digitaalisia liikkumispalveluita kehittävä startup-yritys Tuup onnistui vetävällä tiedotteellaan nousemaan päivän ykköspuheenaiheeksi mediassa.  STT Infon kautta 23.3.2017 jaeltu tiedote uudesta Kyyti-halpataksipalvelusta noteerattiin mm. Helsingin Sanomissa, Kauppalehdessä, Iltalehdessä ja STT:ssä. 

Lue Lisää
27.2.2017 9:45

Tiedotteella valtakunnalliseksi uutiseksi

Hyvä tiedote pysäyttää, herättää kiinnostuksen ja nousee jopa uutiseksi. Espoolainen Rivender osoitti, että startup-yritys voi hyvin laaditun tiedotteen avulla saada laajasti mediajulkisuutta. Rivenderin tiedote ”Pelastaako automaattinen ruokakauppa maaseudun ja lähiöiden myymälät?” nousi helmikuussa uutiseksi niin valtakunnallisissa kuin paikallisissakin viestimissä (mm. mtv.fi, tivi). 

Lue Lisää
27.1.2017 12:11

Tiedote somessa = toimii

Mihin tiedote pystyy somessa? 

Tiedotetta ei kannata nähdä ainoastaan medialle kohdennettavana viestinnän keinona.  Hyvä tiedote pystyy myös sellaisenaan, omana juttunaan, saamaan sosiaalisessa mediassa näkyvyyttä ja tavoittamaan organisaatiosi eri sidosryhmiä suoraan.

Lue Lisää
19.1.2017 9:43

3 +1 vinkkiä tiedotteen ajoittamiseen

Miten ajoittaa tiedote, tapahtuma tai muu viestinnällinen toimenpide? Tulevaisuutta ei varmuudella käy ennustaminen, mutta tulevaisuuden suunnitelmat voivat olla tiedossa. Ainakin, kun puhumme median uutissuunnittelusta. On paljon sellaista tapahtuma- ja suunnittelutietoa, jonka perusteella uutisaiheet ja toimittajien työvuorot kiinnitetään jo edeltävinä päivinä. 

Lue Lisää
10.1.2017 9:47

Viestinnän suunnittelu: ennakoi ja vaikuta!

Nopea reagointi, tilanteessa eläminen ja viestinnällisiin mahdollisuuksiin tarttuminen helpottuu, kun viestinnän tavoite on mietittynä ja tiedottamista ohjaa tietty suunnitelmallisuus. Iso tavoite ei muutu joka kuukausi tai joka kvartaali. 

Lue Lisää
19.12.2016 14:20

[Uusi julkaisu] Tiedottamisen rooli strategisena viestinnän välineenä

Tiedottaminen on (vain) yksi kanava ja tiedote (vain) yksi viestinnän tuotos, mutta tehokas ja monikäyttöinen sellainen viestinnän keinovalikoimassa/ kokonaispaletissa, kun tähtäät kohti viestinnän strategisia tavoitteita.

Lue Lisää
8.12.2016 13:38

Eikö tiedote mennyt läpi? Saatoit silti onnistua

Onko tiedotteella merkitystä, jos se ei mene mediassa läpi? Kysymys on liian yksinkertainen. Järjestelmällinen tiedottaminen voi vaikuttaa merkittävästi yrityskuvaan ja tuottaa tärkeää taustainformaatiota, vaikka julkisuusosumia ei tulisikaan.

Lue Lisää
27.10.2016 11:25

Viestijä: kannattaa kuunnella Cheekiä

 

Cheek avasi tviitillään kommunikaatioikkunan – hetken, jonka aikana voi vaikuttaa somessa.

Lue Lisää
7.10.2016 9:42

Tiedote = uutissuunnittelun selkäranka

Kannattaako lehdistötiedotteen lähettäminen edelleen? Kannattaa. Ehdottomasti kannattaa. Kerron siihen kolme syytä.

Lue Lisää
15.9.2016 9:55

Tiedote: varmista oikeat jakelukanavat

Kun tiedote on valmis, varmista, että sen jakelu on kunnossa. Hyvinkin kirjoitettu tiedote saattaa jäädä noteeraamatta, jos se ei tavoita omia kohderyhmiään. 

Lue Lisää