[fa icon="calendar'] 8.6.2017 12:02 / kirjoittaja Liina Nelimarkka

Näkyvyys some.jpg

Yhtenä viestinnän tavoitteena on usein näkyvyys. Monet viestijät tavoittelevat samanaikaisesti näkyvyyttä sekä journalistisessa mediassa että sosiaalisessa mediassa, unohtamatta hakukoneita. 

Kaikki vaikuttaa kaikkeen – eri näkyvyyden "lajit" tukevat ja ruokkivat toinen toisiaan. Haluttua hakukonenäkyvyyttä tukee näkyvyys eri medioissa: journalististen median sivulla läpi mennyt juttu, joka on saanut runsaasti lukijoita tai omassa uutishuoneessasi julki oleva ja verkkokävijöitä kerännyt tiedote. Mitä enemmän näillä on trafiikkia, sen paremmin hakukoneet ko. sivuja arvottavat ja nostavat hakutuloksissa.

Tiedote on hyvä viestinnällinen formaatti, sillä sen voi samalla kertaa jaella sekä medialle, julkaista omilla verkkosivuilla uutishuoneessa ja vielä sosiaalisen median tileilläNäiden väliset ristiinlinkitykset (mediasta organisaatiosi sivuille, tiedotteesta omille verkkosivuillesi, somesta tiedotteeseen, omasta blogistasi tiedotteeseen jne.) ohjaavat eri sidosryhmiä eri paikkoihin, joista viestin tavoittaa. Google tykkää.

Näkyvyys missä tahansa mediassa on useimmiten välitavoite jollekin lopulliselle vaikuttamisen tavoitteelle: esim. itselle tärkeän teeman nostaminen laajaan keskusteluun, jäsenien hankinta omalle järjestölle, kävijöiden hankkiminen omalle tapahtumalle jne. 

Mikä juuri sinun viestintästrategiasi on: mitä ja ketä sinä tavoittelet, minkälainen näkyvyys vaikuttaisi parhaiten? Suunnitelmallinen ja oikein ajoitettu tiedote on tehokas ja monikäyttöinen keino viestinnän kokonaispaletissa, kun tähtäät kohti viestinnän strategisia tavoitteita.

Kuva: Lehtikuva (voit siirtyä kuvapankkiin ja suoraan kuvaan täältä)

Tämä blogiteksti on ote "Tiedottamisen rooli strategisen viestinnän välineenä" -julkaisustamme. Lataa koko artikkeli veloituksetta tästä alta! 

Artikkeli: Tiedottamisen rooli strategisen viestinnän välineenä

Aiheet: tiedote ja tiedottaminen, mediaviestintä

Liina Nelimarkka

Kirjoittaja Liina Nelimarkka

Liina Nelimarkka on STT:n markkinointipäällikkö ja tämän blogin päätoimittaja.

Tilaa kirjoitukset sähköpostiisi:

New Call-to-action

Viimeisimmät kirjoitukset