[fa icon="calendar'] 14.11.2017 12:40 / kirjoittaja Liina Nelimarkka

GA STT.jpg

STT Info -sivustolla oli lokakuussa ennätysmäärä verkkokävijöitä. Tiedotteet kiinnostavat! 

www.sttinfo.fi on suosittu sivusto, jolla on säännöllisesti paljon lukijoita. Sivustolla oli 125 170 käyttäjää lokakuussa 2017 (lähde: STT Info -sivuston Google Analytics -data, ajalla 1.10.2017 - 31.10.2017). Kävijämäärässä on 18 % kasvu syyskuuhun 2017 verrattuna. Aiempina kuukausina kuluneen vuoden aikana kävijöitä on ollut keskimäärin n. 100 000. 

Jos STT Info -sivuston viikottaisia kävijämääriä vertaa TNSMetrix Suomen web-sivustojen tavoittavuuslukuihin, sijoittuu sivusto top 100 luetuimpien medioiden joukkoon.  

Tiedotteiden liikenteen lähteet 

Tiedotteita tullaan lukemaan yhä enemmän mm. seuraavista lähteistä:

  • Googlesta (+ 26 % syyskuuhun verrattuna)
  • Facebookista (+  16 %)
  • Twitteristä (+ 20 %)
  • LinkedInistä (+ 36 %)
  • Itsenäisesti suoraan sivustolle ( + 13 %)

Lokakuun luetuimmat tiedotteet

Lokakuussa STT Infon kautta tuli julki useampi hyvä, poikkeuksellisen runsaasti lukijoita saanut tiedote. Pinnalla olivat ravintola-alan lanseeraukset: Royal Ravintolat Oy:n tiedote Farougen paluusta ja Restel Oy:n tiedote Taco Bell -ravintolan avaamisesta, jotka saivat useita tuhansia lukijoita. Nämä luetuimmat tiedotteet ovat herättäneet huomiota ja kiinnostusta sosiaalisessa mediassa: yli puolet niiden lukijoista ovat päätyneet ko. tiedotteeseen suoraan sosiaalisesta mediasta. Huomionarvoista: kummassakin em. tiedotteessa oli kuva

Ei yllättävää, että suosituimmat, somesta lukijoita keränneet tiedotteet keräävät valtaosan lukijoistaan mobiilikäyttäjistä. Tiedotteita luetaan lennossa kuten mediassa julkaistuja uutisiakin. Eivätkä suosituimpien tiedotteiden lukijamäärät kalpene vertailussa uutisjutun lukijoihin. ”Uutistoimituksissa julkaistujen juttujen verkkoanalytiikan seuranta on olennainen osa julkaisutoimintaa. Useampi tuhat klikkausta on yksittäiselle uutisjutullekin hyvä määrä lukijoita”, STT:n mediapalvelupäällikkö Pihla Lehmusjoki vertaa. 

Esimerkiksi Facebookista tulleita STT Info -sivuston kävijöitä oli lokakuussa n. 20 000 kpl. Olen aikaisemminkin kirjoittanut siitä, kuinka hyvä tiedotteet vetävät somessa uutisten tapaan ja kuinka tiedote ja some tukevat kanavina toinen toisiaan. Vuoden 2016 yksi luetuimmista tiedotteista oli sekin runsaasti somessa levinnyt tiedote (ks. juttu Helsingin yliopiston hyvästä tiedotteesta). 

Kaikki tässä blogitekstissä esitetyt www.sttinfo.fi:n kävijäluvut ovat STT Info -sivuston GA datasta ajalla 1.10.2017 - 31.10.2017Mikäli tiedotteen pohjalta on kirjoitettu ja julkaistu juttu jonkin median sivuilla, eivät ko. jutun kävijät sisälly näihin www.sttinfo.fi -sivuston kävijälukuihin.

Tiedote = digitaalista viestintää 

Lisää tiedotteista ja niiden roolista osana nykyaikaista digitaalista viestintää: lataa ilmainen artikkelimme tästä alta!

Artikkeli: Tiedottamisen rooli strategisen viestinnän välineenä

 

Aiheet: tiedote ja tiedottaminen, mediaviestintä, viestinnän mittaaminen

Liina Nelimarkka

Kirjoittaja Liina Nelimarkka

Liina Nelimarkka on STT:n markkinointipäällikkö ja tämän blogin päätoimittaja.

Tilaa kirjoitukset sähköpostiisi:

Tunne mediaympäristösi

Viimeisimmät kirjoitukset